Sunday, October 17, 2010

Ibarat Cinta Si Daun Buat Si Dahan


Mungkin kamu xprnah tahu bhw ak punya byk angan2
Angan2 dan impian yg mahu aku gapai bersama kamu
Mahu berada d smping kamu
Menemani tiap kegembiraan dan kedukaan kamu
Kamu juga mngkin x pernah tahu bahawa
Aku ingin sntiasa mnjadi tulang belakang dan rimbunan berteduh

Ya, untuk kamu mndapatkan kekuatan
Juga untuk kamu melepas lelah mncari ketenangan

Namun....

Tanpa sedar, kehadiran aku mngkin hanya 1 bebanan untuk kamu

Bebanan menanggung kerisauan

Bebanan menepis cemburu dan tuduhan

Atau..mngkin bebanan untuk sntiasa mnggembirakan

Andai itu apa yg kau rasa,maafkan aku..
Kerana aku belum berjaya memberi cinta kpd kamu
Cinta itu selayaknya membahagiakan

Tapi.......

Percayalah, cinta aku sememangnya untuk kamu
Ibarat cinta Si Daun buat Si Dahan..
Serimbun dan serendang dedaun yg menghiasi laman

Namun,ak perlukan kamu..
Untuk mnjadi pasak dan dahan yg memegang rimbunan itu..
"Ahhh,ribut dan taufan bisa memisahkan kita!!"
Ya, itu mungkin apa yg kamu monologkan..
Sedang kamu tidak pernah tahu bahawa
Aku hanya akn pergi andai kamu yg melepaskan pegangan

Mungkin aku pergi sbg daun gugur yg hnya mencacatkan serta tidak diperlukan
Mungkin juga aku dahulu menyembah bumi

Sebelum dahanmu rebah dek akar yg x kuat bertahan
Atau...
Mungkin kamu sendiri melepaskan aku kerana kalah penangan ribut dan taufan

Justeru wahai Si Dahan,
Aku hnya minta kamu mnjadi kekuatanku

Pegang aku sekuat yg mampu..
Jgn kamu racuni aku dgn kemungkinan2 yg hanya kamu imaginasikan
Jgn bunuh impian aku dgn bayangan seolah kamu akn meninggalkan aku keseorangan

Siapa kita untuk mendahului keputusan Tuhan?...
Bertahanlah wahai Dahanku..
Kerana jika kamu mati, aku dulu yg akn gugur..
Dan jika kamu lemah, aku dulu yg akn rebah.....

~izhanafhami~

No comments:

Post a Comment

widget